0,00 €

No products in the cart.

Πρησμένα πόδια μετά τον τοκετό: Όσα πρέπει να ξέρετε

Ουκ ολίγες γυναίκες πιστεύουν ότι μετά τη γέννηση του μωρού το σώμα τους θα επανέλθει άμεσα, ωστόσο, το ανθρώπινο σώμα χρειάζεται ένα εύλογο χρονικό διάστημα προκειμένου να μπορέσει να «συνέλθει» από τις αλλαγές που έχει υποστεί.

Γιατί ορισμένες γυναίκες έχουν πρησμένα πόδια μετά τον τοκετό;

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, η ποσότητα αίματος στο σώμα αυξάνεται για να καλύψει τις ανάγκες της μητέρας και του μωρού . Όμως, ταυτόχρονα, τα αγγεία που το μεταφέρουν υφίστανται τροποποιήσεις που ευνοούν την κατακράτηση υγρού στη φλεβική κλίνη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Ως αποτέλεσμα, η κατακράτηση υγρών εμφανίζεται στις κατώτερες περιοχές του σώματος, όπως τα πόδια. Μετά τη γέννα, το σώμα αρχίζει να ανακάμπτει σιγά σιγά από όλες τις αλλαγές της εγκυμοσύνης.

Υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά την ικανότητα του σώματος να μειώνει το πρήξιμο.

Ενδεικτικά:

  • Καθιστικός τρόπος ζωής
  • Χρήση υψηλής δόσης ωκυτοκίνης κατά τον τοκετό
  • Υπερβολική αύξηση βάρους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ή υπερβολικό βάρος πριν από την εγκυμοσύνη
  • Πολύδυμη κύηση
  • Υπερβολικά ενδοφλέβια υγρά κατά τον τοκετό (συνήθως σε καισαρική τομή)
  • Προεκλαμψία
  • Υψηλά επίπεδα υγρασίας
  • Αυξημένη πρόσληψη νατρίου

Ποια συμπτώματα μπορεί να είναι ανησυχητικά;

Εάν έχετε πρησμένα πόδια μετά τον τοκετό, θα πρέπει να δώσετε προσοχή στα εξής συμπτώματα:

  • Αυξημένη θερμοκρασία ή αποχρωματισμός των κάτω άκρων
  • Τοπικός πόνος στα πόδια
  • Διαφορά μεγέθους μεταξύ των δύο ποδιών

Εάν παρατηρήσετε κάτι από τα παραπάνω, καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας το συντομότερο δυνατόν.

Εάν έχετε πρησμένα πόδια, μπορείτε να κάνετε τα εξής για να ανακουφιστείτε:

  • Ξεκουραστείτε: Όσον αφορά την ξεκούραση, προσπαθήστε να κοιμάστε όσο περισσότερο μπορείτε στην αριστερή πλευρά του σώματός σας. Αυτό διατηρεί την κάτω κοίλη φλέβα ελεύθερη και ευνοεί τη φλεβική επιστροφή.
  • Προσέξτε τη διατροφή σας: Είναι σημαντικό να βελτιώσετε τη διατροφή σας το διάστημα μετά τον τοκετό. Δεν αρκεί μόνο να μειώσετε το αλάτι. Θα πρέπει επίσης να αποφεύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα και να πίνετε άφθονο νερό. Αυτό βελτιώνει τη δραστηριότητα των νεφρών και μειώνει την κατακράτηση υγρών.
  • Βάλτε τα πόδια σας ψηλά: Όταν ξεκουράζεστε, είτε είστε καθισμένες είτε είστε ξαπλωμένες, προσπαθήστε να σηκώσετε τα πόδια σας ψηλά. Ακουμπήστε τα σε μια καρέκλα ή σε ένα μαξιλάρι και βρείτε τη θέση που είναι πιο βολική για εσάς.
  • Ασκήσεις για τις γάμπες: Προσπαθήστε να σταθείτε όρθια με τα χέρια σας στον τοίχο. Στη συνέχεια, σηκώστε τις φτέρνες σας για να σταθείτε στις μύτες των ποδιών σας για 10 δευτερόλεπτα. Επαναλάβετε την κίνηση τουλάχιστον 10 ακόμη φορές καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
  • Τοποθετείστε κρύες κομπρέσες: Δροσερά ποδόλουτρα ή κομπρέσες με βρεγμένες πετσέτες που έχουν κρυώσει στο ψυγείο είναι δύο έξυπνοι τρόποι που θα σας ανακουφίσουν και θα βοηθήσουν να υποχωρήσει το πρήξιμο στα πόδια σας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ