0,00 €

No products in the cart.

Πόνος στην πλάτη μετά τον τοκετό: Τι τον προκαλεί και πώς μπορείτε να ανακουφιστείτε;

Ο πόνος στην πλάτη μετά τον τοκετό είναι ένα πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζουν πολλές γυναίκες. Το διάστημα μάλιστα, διαφέρει από γυναίκα σε γυναίκα και μπορεί να διαρκέσει από μερικές εβδομάδες έως και μήνες μετά τη γέννα.

Τι τον προκαλεί;

Ο συγκεκριμένος πόνος είναι πιθανό να προκαλείται από μια σειρά παραγόντων. Καταρχήν, έχουμε τις ορμονικές αλλαγές που γίνονται στο σώμα μιας γυναίκας, ήδη από τις πρώτες εβδομάδες της εγκυμοσύνης, οι οποίες προκαλούν χαλάρωση στους μύες και τους συνδέσμους. Επιπλέον, κατά την διάρκεια του τοκετού, το σώμα καταπονείται ιδιαίτερα τόσο στην περιοχή της κοιλιάς, όσο και στην πλάτη. Τέλος, μετά τον τοκετό, το συνεχές σκύψιμο, σήκωμα και κράτημα του νεογέννητου, η στάση σώματος κατά τον θηλασμό κτλ., είναι δυνατό να προκαλέσουν πόνους στην πλάτη της νέας μαμάς.

Πώς μπορείτε να ανακουφιστείτε;

Το βέβαιο είναι πως για να μπορέσετε να αντιμετωπίσετε με επιτυχία τον πόνο στην πλάτη μετά τον τοκετό χρειάζεται χρόνος, υπομονή, επιμονή και φροντίδα. Είναι σημαντικό να μην καταπονείτε την συγκεκριμένη περιοχή του σώματός

Ενδεικτικά:

  • Να είστε προσεκτικές όταν σηκώνετε πράγματα: Προσπαθήστε να βάζετε περισσότερο βάρος στα γόνατα και να μην ασκείτε πίεση στη μέση σας όταν σηκώνεται διάφορα πράγματα.
  • Να αποφεύγετε την ορθοστασία: Όταν στέκεστε όρθια ασκείτε πίεση στη μέση σας, κάτι το οποίο είναι πιθανό να επιδεινώσει τον πόνο. Αντ΄ αυτού λοιπόν, προσπαθήστε να ξαπλώνετε ή να κάθεστε πιο συχνά. Εκμεταλλευτείτε την ώρα του θηλασμού, αλλά και τις ώρες που κοιμάται το μωράκι σας για να ξεκουραστείτε και εσείς και το σώμα σας.
  • Να ξεκινήσετε ήπια άσκηση: Η ελαφριά άσκηση μερικές εβδομάδες μετά τον τοκετό –εφόσον έχετε την έγκριση του γιατρού σας– θα σας βοηθήσει να ανακουφιστείτε από τους διάφορους πόνους, θα σας δώσει ενέργεια και θα σας βοηθήσει να επανέλθετε σε φόρμα μετά την γέννα. Ένας περίπατος θα σας ανακουφίσει και θα βοηθήσει το σώμα να «ισιώσει». Επιπλέον, ορισμένες ήπιες ασκήσεις και διατάσεις, κατ’ εξακολούθηση, θα συμβάλλουν καθοριστικά στην επίλυση του προβλήματος.
  • Να κάνετε συχνά κατά τη διάρκεια της ημέρας ζεστά ντουζ: Το ζεστό νερό θα χαλαρώσει τους μύες στη μέση σας και θα σας ανακουφίσει από τον πόνο. Παράλληλα, θα σας κάνει να χαλαρώσετε και να αποβάλλεται την ένταση που σας προκαλούν οι υποχρεώσεις σας.
  • Να τοποθετείτε μια θερμοφόρα στη μέση σας όποτε έχετε χρόνο, ιδανικά όταν ξαπλώνετε: Tα ζεστά επιθέματα βοηθούν τους μύες να χαλαρώσουν, επομένως αυτό θα βοηθήσει να μειωθούν οι μυϊκοί πόνοι σταδιακά. Μία ανακουφιστική στάση για να βάλετε το επίθεμα είναι ανάσκελα με μαξιλάρια κάτω από τα πόδια, ώστε οι γοφοί και τα γόνατα να έχουν κλίση 80-90 μοιρών.
  • Να πάτε για μασάζ: Ένα χαλαρωτικό μασάζ θα βοηθήσει να «λυθούν» οι μύες σας και θα σας κάνει να νιώσετε καλύτερα.
  • Να προτιμάτε πιο αναπαυτικές και ξεκούραστες στάσεις όταν κάθεστε: Είναι σημαντικό, εφόσον ήδη πονάτε, να μην επιβαρύνετε το σώμα σας, και ειδικότερα τη μέση και την σπονδυλική σας στήλη, καθώς και να βελτιώσετε την στάση του σώματος σας όταν κάθεστε ή όταν κινείστε εντός και εκτός σπιτιού.

Τέλος, εάν ο πόνος είναι ανυπόφορος, δεν υποχωρεί αλλά και επιδεινώνεται, είναι απαραίτητο να συμβουλευτείτε έναν ορθοπεδικό, ο οποίος θα σας καθοδηγήσει καταλλήλως.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ