0,00 €

No products in the cart.

Παιδική Αναιμία: Οι τροφές που είναι απαραίτητες

Η παιδική αναιμία είναι ένα πρόβλημα με διαφορετικούς τύπους, τύπους που διαμορφώνονται ανάλογα με την ανεπάρκεια των εκάστοτε θρεπτικών συστατικών.

Τι είναι η παιδική αναιμία;

Ως αναιμία ορίζεται η ασθένεια του αίματος, η οποία χαρακτηρίζεται από χαμηλά επίπεδα ερυθρών αιμοσφαιρίων. Συγκεκριμένα, η λειτουργία αυτών των κυττάρων είναι να μεταφέρουν οξυγόνο από τους πνεύμονες στους υπόλοιπους ιστούς.

Ωστόσο, όταν ο αριθμός ή το σχήμα αυτών των σφαιρών δεν είναι επαρκής, η εργασία τους δεν είναι αποτελεσματική. Και αυτό έχεις ως συνέπεια, το παιδί να βιώσει ορισμένα συμπτώματα, όπως κόπωση, ζάλη, ωχρότητα ή δυσκολία συγκέντρωσης.

Ποιοι είναι οι τύποι αναιμίας που επηρεάζουν τα παιδιά;

Από τη μία, όταν τα επίπεδα σιδήρου στο σώμα πέφτουν κάτω από το επιθυμητό όριο, το σώμα αναπτύσσει έναν τύπο αναιμίας που ονομάζεται ανεπάρκεια σιδήρου.

Ενώ από την άλλη, εάν υπάρχει ανεπαρκής πρόσληψη βιταμίνης Β12 ή φολικού οξέως –που συμβάλλουν στη δομή και την παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων-, τότε τα επίπεδα αυτών στο αίμα μειώνονται. Και, κατά συνέπεια, τα κύτταρα υιοθετούν ένα ανώμαλο σχήμα που τους εμποδίζει να λειτουργήσουν σωστά, αναπτύσσοντας έτσι έναν άλλον τύπο αναιμίας, γνωστό ως μεγαλοβλαστική αναιμία.

Ποιες είναι οι τροφές που συμβάλλουν στη μάχη ενάντια στην αναιμία;

Στην παιδική αναιμία παίζει σημαντικό ρόλο η διατροφή γι΄ αυτό πρέπει να καταναλώνονται, μεταξύ άλλων, και οι ακόλουθες τροφές:

  • Αυγά: Αποτελούν καλή πηγή σιδήρου και βιταμίνης Β12, καθώς και βιταμίνης Α, βιοτίνης και πρωτεΐνης.
  • Φακές: Τα όσπρια είναι επίσης μια καλή πηγή σιδήρου, ενώ περιέχουν επίσης φυτικά άλατα τα οποία ευνοούν την απορρόφησή του στο έντερο.
  • Ψάρια: Οι ειδικοί συστήνουν να συμπεριληφθούν τα ψάρια στη διατροφή των παιδιών με αναιμία τουλάχιστον 3 ή 4 φορές την εβδομάδα.
  • Ξηροί καρποί: Εκτός από ωμέγα 3, οι ξηροί καρποί παρέχουν μια καλή ποσότητα σιδήρου (κουκουνάρι και φιστίκια Αιγίνης) και φολικό οξύ (αμύγδαλα και καρύδια).
  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά: Είναι εξαιρετική πηγή φολικού οξέος, ενώ με μια μερίδα στα κύρια γεύματά σας, φτάνετε ήδη στη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη αυτής της βιταμίνης.
  • Κόκκινο κρέας: Πέρα από την εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, το κρέας είναι πλούσιο σε σίδηρο και βιταμίνη B12. Παρόλα αυτά, τα παιδιά πρέπει να καταναλώνουν κρέας μόνο 1 με 2 φορές την εβδομάδα.
  • Μύδια: Τα συγκεκριμένα θεωρούνται μία από τις καλύτερες πηγές σιδήρου, ωστόσο περιέχουν επίσης χαμηλότερες ποσότητες βιταμίνης Β12. Επομένως, μια μερίδα την ημέρα επιτυγχάνει τη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη (RDI) αυτών των μικροθρεπτικών συστατικών.

Φωτεινή Ανδριάνα Σταμογιώργου

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ